12. 4. 2010.

Izboravanje

U prethodnom postu smo videli kako su prošli izbori na Filozofksom fakultetu. Žalosna je činjenica da u Srbiji nije moguće formirati kućni savet bez aminovanja partije a kamoli izabrati Studentski parlament. Javna je tajna da političke partije imaju upliv u izbor studentskih predstavnika i na drugim fakultetima. Na Ekonomskom fakultetu to nisam primetio. Možda je to rezultat moje neobaveštenosti ili je parlament toliko neuticajan da čak ni partije nemaju interes da ga razkomadaju. Svakako sam protiv partijske podele parlamenata, mada nema ništa protiv da neko bude član omladine neke partije i član Studentskog parlamenta - sve dok te dve funkcije ne meša.

Loše je shvaćena bolonja kod nas, to sam već mnogo puta ponovio. Pa je i institucija parlamenta pogrešno uvede, kao zamena za sve ostale vidove studentskog ogranizvovanja. Bespotrebno je glas studenata sveden na glas parlamenta. No, kada je već tako onda je nezavisnost parlamenta od politikih partija ključna. Bitna je još i transparentnost i dostupnost parlamenta širokom krugu studenata (ili kao kanal informacija ili za direktno učešće).

Osvnuo bih se na izbore na EKOF-u. Organizacija "Kalimero", koja je priredila proteste pre dve , tri nedelje, kandidovala se na predstojećim izborima. Baš kao što sam i predvideo. Sada predviđam da će Kalimero odneti tesnu pobedu na sledećim izbori (želim gajbu piva ako se predviđanje ostvari). Iako su oni prvi kritikovali Studentski parlaement da ništa ne radi i da je pun korumpiranih članova studentskih organizacija (formulisao sam ne citiram), sada se kandiduju za taj isti Parlament. Drugo, navodili su da je kasno i nepotrebno gubiti vreme na te procedura, da više ne može da se čeka i da se mora na proteste odmah.

Kandidovanje Kalimera na izborima ne mora nužno biti nelegitimno, ukoliko su spremni da promene način rada u Parlamentu i aktivnije pristupe sprovođenju svojih ideja kroz ovaj novi kanal. Jedna stvar je indikativna, mada ne mora ništa da znači i tu se ograđujem, da se mnoga lica koja se vide na fotografijama protesta, koja stoje iza Kalimera, mogu videti u kancelarijama drugih organizacija na EKOF-u. Za neke osnovano sumnjam da su i članovi istih.

Može da se desi da su oni protesti bili samo uvod za izbore i da je cilj ustvari bio osvajanje vlasti u Studentskom parlamentu. Pošt je to sada samo mogućnost ja ne bih nikoga optuživao. Ali, da li je to bila samo farsa ili stvarno iskreni pokret studenata videćemo kroz par meseci.

11 коментара:

Анониман је рекао...

Sto ne kritikujete listu PROMENE?Njihov osnivac je clan SNS i jedina zelja mu je da se probije u stranci, tako sto ce uci u Univerzitetski parlament jednog dana!!!
A sto se tice KALIMERA, samo zahvaljujuci njima (i protestu koji su organizovali) ce trebati 48 bodova za budzet sledece godine i vraca se dipl na diplomu Ekonmskog fakulteta i postojace apsolvenski staz!Jos da napomenem da niko iz KALIMERA nije clan ni jedne politicke partije...

Marko Nikolovski је рекао...

Ne znam gde si video da neko kritikuje Kalimero u toliko losem smislu. Ja poznajem te ljude, znam da medju njima nema politicara i to je lepo.
Sta reci o listi Promene. Sta reci o ljudima koje stranka gura svuda jer nemaju osnova da negde sami udju... Bojim se da ce takvima stranka da obezbedjuje i sexualne aktivnosti za par godina, posto su nesposobni da samostalno nadju...
Zalim te ljude, a pre svega zalim ovu drzavu na sta je spala...

Pavle Mihajlović је рекао...

@Anoniman

Ja nisam članovima Kalimera zamerao da su partijski ljudi, nego da mi se čini da su pojedini kalimerovci u drugim studentskim organizacijama (koje su energično kritikovali) i drugo, da su oštro kritikovali parlament kao instituciju za koji se sada sami kandiduju. Jedina varijanta u kojoj to nije licemerno, je da se drže dosledno svojih stavova i da aktivnostima u parlamentu nastave sa svojim dosadašnjim radom (tako su dosledni). Mada način na koji su se kandidovali (i tajming) meni govori suprotno, ali puštam mogućnost da me u narednih par meseci demantuju.

A što se tiče protesta koje je Kalimero vodio, mislim da je 48 bodova za budžet veoma štetno, da je dobro što su diplome definisane (mada ne mislim da je to uopšte toliko bitno koliko su studenti zaluđeni tim pitanjem). Za apsolventske rokove sam rekao svoje, oni su po meni samo iluzija i zato ne treba da postoje.

Ja sam kritikovao tačno specifične stvari i izneo svoj stav o njima. Ako imaš komentar na moje viđenje molim te da se držiš onoga što sam napisao. Svoj stav svakako možeš izneti.

Анониман је рекао...

Kao prvo ti si u svom postu kritikovao samo jednu organizaciju sto po meni nije u redu. Ali naravno to je na tebi da izaberes... Oni su kritikovali trenutni saziv parlamenta, a ne parlament kao instituciju, jer bukvlano nista uradjeno (logicno je da zele da udju u parlament da nesto promene; najlakse je samo kritikovati sa strane-pogledaj trenutnu politicku situaciju u Srbiji)! Sve dok se SUEF (koji je u opoziciji vec 2 godine) nije angazovao, mi smo imali cucavce na fakultetu!!! Malo toga ti mozes da uradis u parlamentu dok si u opoziciji. Moguce je da je neki clan Klimera i clan SUEFa, ali osim njih svi ostali (vecina) su nezavisni. A sto se tice onoga da "su pojedini kalimerovci u drugim studentskim organizacijama" molim te navedi mi koji su to ljudi (osim da su clanovi SUEFa kao sto sam napisao).

Анониман је рекао...

I da imas bigrafije ljudi na sajtu www.mojglas.info
Pozdrav

Nemesis је рекао...

Ne svidja mi se uopste retorika KALIMERA, tvrde da je sve postignuto njihov uspeh.Zaboravljaju na horde studenata koji su svojim prisustvom to zapravo omogucili.

Komentari Anoniman to i potvrdjuju: "A sto se tice KALIMERA, samo zahvaljujuci njima (i protestu koji su organizovali) ce trebati 48 bodova za budzet sledece godine i vraca se dipl na diplomu Ekonmskog fakulteta i postojace apsolvenski staz!"

Prosto, situacija me neopisivo podseca na nasu politicku svakodnevnicu.

Da bi demokratija postojala svi clanovi drustva moraju da ucestvuju.Ako svi clanovi drustva izadju na izbore, glasace za kandidate.Pitanje glasi: Za koje kandidate?...sve isti ljudi skoro deceniju

Onda imamo paradoks, ako bojkotujemo izbore gubimo demokratiju.U suprotnom glasamo za ocajnu elitu...

Mada, uvek se setim reci Vinstona Cercila: "To improve is to change; to be perfect is to change often"

Pavle Mihajlović је рекао...

Ne bih rekao da sam kritikovao Kalimera. Više sam izneo neka svoja viđenja i to sa rezervom ostavljajući prostor da me demantuju.

Ako je neko iz te organizacije član SUEF-a, SSEF-a ili sl. to je njihova stvar ja sam samo rekao da sam te ljude viđao dole u prvom prizemlju i da mi je sve to sumnjivo. Opet nikoga nisam imenovao jer ostavljam prostor da tu isto nisam u pravu.

A što se tiče kandidovanja za izbore, meni deluje malo licemerno ali ako zaista promene način rada parlamenta i to u skladu sa svojim prethodnim stavovima onda je legitimno. Videćemo. Nikome ne verujem u potpunosti u napred.

Pavle Mihajlović је рекао...

E da i to što govorim samo o Kalimeru ne znači da ja njih nešto posebno ne volim, nego ove druge ni ne želim da komentarišem.

Nemesis је рекао...

@Anoniman

Pa da nije bilo ogromnog odaziva i podrske studenata, mogla je da se organizuje i meksicka korida, ne bi bilo efekata.

Tako da ostvaren trijumf nije "SAMO zahvaljujuci njima", vec je rezultat zajednickih napora SVIH prisutnih na tom protestu...

Peđa Mitrović је рекао...

05anonimni, sta jos pise u vasem izbornom programu?

mchene је рекао...

check here helpful hints page more my blog this contact form